Badanie nr 1: Redukcja emisji substancji toksycznych - Zalety podgrzewaczy silnika
Badanie przeprowadzono na silniku wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem (1896 cm³, 66 KW przy 4000 obr./min).
Trzy trasy zostały uwzględnione: 3,2 km, 15 km i 34 km przy temperaturze otoczenia +25°C.
Zanieczyszczenie i całkowite zużycie paliwa bez podgrzewacza silnika przy temperaturze zewnętrznej 25°C.
Emisje CO (g/km) Emisje HC (g/km) Zużycie (litry/100 km)
Dla 3,2 km 0.131 0.794 5.87
Dla 15 km 0.042 0.184 5.21
Dla 34 km 0.024 0.084 4.97
Zanieczyszczenie i całkowite zużycie paliwa z podgrzewaczem silnika Carlor przy temperaturze silnika 50 °C.
Emisje CO (g/km) Emisje HC (g/km) Zużycie (litry/100 km)
Dla 3,2 km 0.072 0.666 5.50
Dla 15 km 0.027 0.155 5.08
Dla 34 km 0.018 0.071 4.93
Zyski dzięki wstępnemu podgrzewaniu silnika do 50°C przy użyciu podgrzewacza silnika Carlor
Emisje HC (%) Emisje CO (%) Zużycie (%)
Dla 3,2 km 45.04 16.12 6.3
Dla 15 km 35.71 15.76 2.5
Dla 34 km 25 15.48 0.8
Dla HC i CO: Zanieczyszczenie w początkowych sekundach stanowi główną część emitowanego zanieczyszczenia.